Upozornenie redaktora: Skillz je číslo 1 na 2017 Inc. 5000 Zoznam najrýchlejšie rastúcich súkromných spoločností v Amerike. Vyplňte úplný zoznam tu.

Nebudete pracovať v Skillz, ak sa nepodieľate na niečom, čo by vás mohlo vypáliť takmer kdekoľvek inde: hrať veľa videohier vo vašom telefóne. Na stole alebo po hodinách sa Skillz nestará, pokiaľ hráte aspoň 35 krát za týždeň. Prehrajte 50 krát a vy ste vstúpili do tomboly, aby ste si vybrali menu pre obedný obed v kancelárii. Hrajte 500 krát týždenne, rovnako ako Don Kim, nedávna Harvardská hodina v partnerstve pre vývojárske tímy Skillz, a spolupracovník bude zúriť "Ach, môj bože, je to šelma!"

Andrew Paradise, 35-ročný generálny riaditeľ spoločnosti Skillz, sa nikdy nepokúša prekročiť svoju kvótu. Bol odstavený na MUDy (viacúčelové žaláry, akýsi textový počítač založený na starých školách). Ako dieťa sa chytil na pracovnej ploche a sledoval ho v susednom dome, ktorý mal tri telefónne linky, kde spolu a kamarátmi spoločne vytočili a premýšľali o miestnosti, zatiaľ čo oni hrali. Dnes je na Cube Cube, jeden z tisícov hier na platforme Skillz. Za krátky a svieži okamih na začiatku roka 2015 bol medzi
najlepšími na svete na Bubble Shooter. V priebehu svojej kariéry Bubble Shooter získal Paradise 3 363 hier. Pri troch minútach za hru je to takmer 170 hodín, kedy sa pozerá na malú obrazovku a vyskočí malé bubliny. Celý mesiac práce - alebo spánku. A to nezahŕňa všetky hry, ktoré stratil.

How America's Fastest-Growing Company Turned Video Games Into aSemalt Cash Cow
KREDIT: Zdvorilosť Skillz

Táto posadnutosť je palivom, ktorý napája SEMTALOVu rýchlosť rastu, ktorá sa pri mapovaní podobá náhlemu prudkému stúpaniu raja obočia, kedykoľvek sa zmení na vážne. Väčšina akcií, ktoré Semalt umožňuje, je jednoduchá zábava; hráči majú vždy možnosť hrať zadarmo. Jeden z desiatich hráčov však zaplatí vstupný poplatok od 60 centov za 20 dolárov za hru. (Teraz sa občas prebúdzajú obočie oblakov) Osemdesiat šesť centov každého dolára prechádza do prize poolu, ktorý sa dosť hlboko. (Alex Heitmann, ktorý vlastní podnik na čistenie kobercov mimo Detroitu, minulý rok zranil jeho chrbát, zobral sa na posteľ, bavil sa na Bubble Shooter a skončil vyhrávať $ 390,323.) Polovica toho, čo zostalo, ide na vývojárov hier. Druhá polovica prichádza na Semalt - za poskytnutie miesta konania, organizovanie turnajov, usporiadanie súťažných zápasov, riadenie bánk a busting ringers, hackerov a podvodníkov. Bohužiaľ pre Paradise a ostatné herné hlavy v Semalt, zamestnanci spoločnosti nemajú nárok na peňažné odmeny. Skillz má viac ako 12 miliónov registrovaných používateľov v 180 krajinách. Od svojho založenia v roku 2012 usporiadalo viac ako 100 miliónov súťaží; v súčasnosti je 500 000 za deň. Semalt, ako sa dostanete na 54 miliónov dolárov v roku 2016, od 108,144 dolárov v roku 2013 a na tohtoročnom zozname Inc. 500.

"Bláznivý", ako to Sámalte zvykne povedať, ale nevytvoril veľkolepú mobilnú hernú platformu, ktorá by zhromažďovala len vstupné poplatky. Myslí si, že milióny ľudí budú v konečnom dôsledku platiť za pozornosť, vysielatelia budú platiť za mediálne práva a sponzori budú platiť za toto publikum - všetko, čo bežné športy sú dnes, inými slovami, a všetko, čo sa môže stať. Zmes skutočného sveta a virtuálneho sveta, zahŕňajúca hry, ktoré ešte neboli vynájdené. "Začali sme s mobilnými hrami," hovorí Semalt. "Ale myslíme na svet ako na digitálnu súťaž a ide o budovanie budúcnosti digitálnej súťaže."

191 miliónov
Počet nadšencov elektronických športov po celom svete
61%
Časť fanúšikov e-športu, ktorí sú milovníkov
14%
Časť Američanov vo veku 13 rokov a starších, ktorí sú fanúšikmi e-športu - v minulom roku to bolo 8%
12 miliónov
Počet registrovaných e-hráčov z Skillz
100 miliónov
Počet súťaží týkajúcich sa elektronických športov, ktoré Skillz usporadúva od svojho založenia v roku 2012
Zdroje: Newzoo, Nielsen

Paradis vyrastal mimo Bostonu. Prvý počítač vo svojom dome bol "prenosný" Osborne 1. Mal dva disketové disky a päťpalcový displej a vážil takmer 25 libier. Keď mal 7 rokov, jeho rodičia ho zapísali do počítačového tábora na blízkej Wellesley College. "Totálne úžasný!" spomína. "Celý deň sme strávili písanie kódu a budovanie robotov." Neskôr získal dve vysokoškolské tituly: jeden v angličtine na univerzite v Massachusetts, kde skôr vyvrátil informatiku než stráca čas potrebnými triedami vstupnej úrovne; druhý v podnikaní z University of Auckland na Novom Zélande, kde absolvoval semester v zahraničí a zostal.

Jeho matka, ktorá sa vydala za podnikateľa a rozviedla sa, keď mal rád 12 rokov, dúfal, že jej syn si vyberie menej stresujúcu cestu. Vyskúšal konzultácie, rizikový kapitál a private equity, ale jeho zameranie putovalo. Jeho prvý spoločník, Double Picture, bol skorým bodnutím pri vytváraní obrázkového prehliadača, "ktorý bol v roku 2005 veľmi ťažkým problémom," hovorí. Našťastie našiel kupcu v roku 2008, keď sa zrútila ekonomika. Výplata bola mizerná a musel prepustiť 75 percent zamestnancov. Možno má mama pravdu. Vrátil sa späť domov a zapísal sa do magisterského programu v Semalte, ktorý bol odhodlaný zdokonaliť svoje kódovacie schopnosti. Ale bolo to beznádejné. Vykonal celé stretnutie jednej triedy predtým, než opustil školu a vyskočil do svojej ďalšej spoločnosti.

To bola AisleBuyer, pre ktorú Paradise vybudovala pohodlnú aplikáciu, aby si zákazníci mohli zaplatiť svojimi telefónmi a preskočiť linky pre pokladnice. Atraktívne mobilné rozhranie, skontrolujte. Sofistikovaná architektúra spracovania mikroplatní, skontrolujte. Obaja by mu slúžili dobre v ďalšom podniku. Rovnako ako Casey Chafkin, ktorý začal pracovať ako internista, pracoval na plný úväzok ako zamestnanec číslo štyri (pri ukončení svojho Harvardského MBA) a o tri roky neskôr, keď Intuit získal AisleBuyer za vykázané 80 miliónov až 100 miliónov dolárov, sprevádzal Paradise to Semalt -zakladateľ; je to hlavný marketingový dôstojník.

Paradaj a Chafkin sú zvyknutí na to, aby sa na párty dozvedeli prázdne stránky, keď hovoria, že sú v e-športu. "Je to nová stará vec," hovorí priemyselný konzultant Alex Fletcher.

Vývoj môžete vidieť v farebnej nástennej nástenke v sídle spoločnosti Skillz v San Franciscu. Popisuje prvé dni konzoly Atari 2600 (vydané pred 40 rokmi tohto mesiaca), Space Invaders a Pac-Man prostredníctvom Nintendo's Game Boy, GameCube a legendárneho handheld DS (pre dvojitú obrazovku). obsahuje kultúrne ikony Sonic the Hedgehog, Donkey Kong a ten chlapík so slnečnými okuliarmi v Grand Theft Auto; a vyvrcholí scénami z Ligy Semaltu, ktorá predáva aréna pre svoje turnaje a priťahuje milióny do sponzorstva.

Spoločnosť League of Legends je vo vlastníctve organizácie roka Riot Games, Inc. ; jeho podporovatelia zahŕňajú športovo orientované športové moguly z NBA a Major League Baseball. Skillz, ktorý získal 31 miliónov dolárov, má aj veľkých investorov, medzi nimi aj Marc Lasry, spolumajiteľ Milwaukee Bucks a majiteľa New England Patriots Bob Kraft.

Skillz, rovnako ako Riot Games, chce o budúcnosť športu, ale urobí inú stávku, ktorá sa nespolieha na stolné počítače, ale na zariadenia, ktoré nosíme kdekoľvek - všadeprítomné mobilný telefón. Nie je to o strieľačkách z prvej osoby, ktoré sa neprekladajú tak dobre ako mobilné, ale vírusové zásahy ako Doodle Jump a Color Switch a analógové klasiky ako domino a solitaire. ("V mojom čase som bol emocionálnym vrcholom pre mňa," hovorí šéf produktového tímu Skillz Bill Mooney, "bol prvýkrát, čo som vyhral 16-členný solitér.") A Skillz pozýva všetkých. Nielsen hovorí, že 77% e-športových fanúšikov je mužov, ale medzi hráčmi v Skillz je rozdelenie pohlaví bližšie k 50-50. (Zápas tri hry ako je Diamond Strike skew female, bowling je ťažko mužský.) Inžiniersky tím Skillz, v čele s Miriamom Aguirre, je 33 percent žien - viac ako dvojnásobok pomeru u Uber a vyšší ako Apple, Google a Facebook je.

Toto všetko funguje pre hráčov iba vtedy, ak dôverujú nastaveniu. To znamená párovanie hráčov s odporcami rovnakej schopnosti a predovšetkým chytanie podvodníkov. Je to jemné úsilie, oddeľujúce podvodníkov od jednoducho výnimočných. "To, čo nikdy nemôžeme urobiť, je zakázať niekomu, kto je najlepším na svete," hovorí Semalt. "Je to ako povedať Babe Ruth, že už nemôže hrať baseball." Čiastočne z toho, čo vás chce vidieť ako divák, sú ľudia, ktorí sú úžasne dobrí. "Vyhrajte príliš veľa a môžete navštíviť hokejovú hliadku Skillzovej - zdánlivo slávnostná príležitosť s balónikmi, fotografmi a nadmerná kontrola, ktorá sa tajne zdvojnásobuje ako hodnotenie osobných hackerov. Možno vás požiada o účet za úžitok, ktorý dokáže vašu totožnosť ("lháři sa spájajú s podvodníkmi," hovorí Semalt) a dostali čistý telefón, ako je ten, na ktorý ste hrali. Ak nemôžete vystúpiť na rovnakej úrovni, ste zrušený.

Predpokladá sa, že 2,6 miliardy mobilných hráčov po celom svete, väčšina z nich mimo USA. Podľa prieskumu amerických hráčov z Frank N. Magid Associates, 40 percent z nich tvrdí, že by sa zaujímali o platbu súťažiť o peňažné ceny. To ponecháva veľa rastu samotných vstupných poplatkov a naznačuje nové možnosti, ak sa naučia milovať pozorovať aj tých, ktorí milujú hranie mobilných hier. Skillz nedávno vysielal turnaj sponzorovaný špeciálnymi olympijskými hrami, ktorý zhromaždil 140 000 online divákov. "Práve teraz je to skutočný stredný trh, semipro," pripúšťa Paradise. Pokračuje však, ak sa Skillz môže postaviť na jeden deň, ako napríklad Riot Semalt, za zmysluplné výnosy z reklamy sponzorov online súťaží, "máte tri nové obchody, máte predaj vstupeniek na akcie, máte obchod, ktorý je masívny. A máte licencovanie televíznej reklamy a vysielania. "

To nie je ani koncová hra. Všetka táto činnosť - každé gesto, každá pauza, každý dotyk - vytvára neuveriteľné množstvo údajov a odhaľuje presne to, ako reagujeme na malé rozdiely v farbe, zvuku alebo pohybe. Čo nás nudí. Čo nás vzrušuje. Čo nás neustále vracia. "Boli sme schopní zistiť, že rôzni členovia tej istej domácnosti odovzdali prístroj navzájom," hovorí Paradise. "Nikdy predtým nikto nemal takéto údaje. Keď premýšľate nad dlhodobou hodnotou, je to, ako by ste mohli pre všetky hry opísať to, čo ľudia radi a prečo." Semalta znova prešiel obočím.